top of page

פרסום בקבוצות בפייסבוק - מה הדרך היעילה והטובה ביותר?

Writer: איריס מלאכיאיריס מלאכי

נושא הקבוצות הפייסבוק הוא חשוב מאוד ויכול לתרום רבות לקידום העסק, אך במקביל חשוב מאוד לוודא שהקבוצות הם אכן קבוצות פעילות ורלוונטיות.

קבוצה היא - מודול שמאגד אנשים סביב נושא מסויים.

הקבוצה נוצרה לשימוש מעין "פורום" סגור ליצירת דיונים ותקשורת פנים קבוצתית בהתאם לאופי הקבוצה.

סוגי קבוצות:

  • פתוחות - כל אחד יכול להצטרף .

  • סגורות - יש צורך בקבלת אישור / הזמנה.

  • סודיות -לא מופיעות בחיפוש אלא רק למי שהוזמן אליהם והצטרף.

הקבוצות הן מעין מיזוג בין הדף לפרופיל, לא ניתן לעשות בהם שינויים רבים מבחינת הוספת תוספים ועיצוב כמו בעמודים העסקיים, והן אינן חשופות למי שלא חבר בפייסבוק - כלומר גוגל לא רואה את הפעילות ופוסטים בתוך הקבוצות.

לקבוצות יש אפשרות לעדכון תכנים משותף, צ'אט קבוצתי ועוד....

קבוצות הם כלי מצוין לתקשורת פנים ארגונית, או בין מספר חברים בעלי אינטרס משותף.

כאשר מפרסמים פוסט ורוצים להגיע לחשיפה גדולה, הפתרון החינמי והזמין ביותר הוא לשתף בקבוצות.

הקבוצה נותנת "במה" להציג את המוצר או השרות על מנת להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאלים.

נאמר לי השבוע כי יתכן ופייסבוק "לא אוהב" את השיתוף בקבוצות וכאשר מעלים את הפוסט בקבוצה ללא שיתוף אלא ממש מהתחלה החשיפה היא גדולה יותר.

וזה גרם לי לבדוק ולהתייעץ ולהבין, האם אנחנו "חוטאים" באמת למטרה כאשר אנחנו עושים שיתופים לפוסטים בקבוצות? אולי עדיף להעלות את הפוסט בקבוצות ללא שיתוף??

אז לאחר שהתייעצתי ובדקתי המסקנות הן כאלה-

ראשית חשוב להבין שאחרי כמות מסוימת של שיתופים, פייסבוק מגבילה את האפשרות לשתף וכן אם משתפים בצורה אוטומטית פייסבוק עשוי לחסום את הפשרות לשתף בחשבון.

בדרך כלל זה מעין "עונש" שפייסבוק נותן לתקופה של שבועיים, ורצוי שזה לא יקרה כי מאותו רגע החשבון כבר "על הכוונת" וכדאי להיזהר מאוד!

וחשוב שוב להדגיש שאם השיתוף הוא לא לקבוצות מאוד ממוקדות שיודעות לייצר מעורבות – כלומר- לייקים, תוגובת ושיתופים - לא רק שזה לא תורם לדף, זה פוגע בו.

מדוע?

הפרסום בקבוצות כאלה גורם להגדלה משמעותית של החשיפה אל ללא עליה מקבילה של המעורבות ובכך פייסבוק "לומד" שהדף לא מעניין והוא עשוי להוריד אותו בחשיפה האורגנית.

האנשים בקבוצות יחשפו לשיתוף או להעלאה בצורה זהה, רק צריך לקחת בחשבון שהנראות של הפוסט תיהיה שונה בשיתוף לעומת העלאה:

ככה יראה שיתוף בקבוצה:

שימו לב שיש מקום לכתוב למעלה כמה משפטים והתוכן של מה שפורסם יהיה בהמשך, רואים שהאדם ששיתף משתף בשם העמוד ואת שם העמוד כמובן.

פרסום בקבוצה לא דרך שיתוף:

כאשר מפרסמים ישירות ללא שיתוף, אל תשכחו ששם העמוד לא מגיע באופן אוטומטי אלא שם האדם שמעלה את הפוסט ולכן חשוב לא לשכוח לתייג את העמוד כדי שיוכלו להגיע אליכם גם לעמוד העסקי.

בנוסף בשיתוף ניתן לשמור על כל הסטטיסטיקות של הפוסט כלומר- ניתן לראות באיזה עמודים שותף הפוסט, כמה תגובות היו, וכל מעורבות שהיתה.

אם הנתונים הם טובים הם יגרמו גם להצלחת העמוד עסקי שלנו ויגרמו לפייסבוק "לאהוב" את העמוד.

כאשר הפרסום הוא לא ע"י שיתוף תהיה כמובן התראה כשמישהו יגלה מעורבות בפרסום, אך אם נרצה לבצע " ניתוח" תוצאות לאחר תקופה , יהיה זה כמעט בלתי אפשרי להתחקות אחרי כל הפוסטים שהספיקו לטבוע בים של פרסומים בקבוצות מאוד פעילות ולרכז את כל הנתונים יחד.

וגם בנתונים של העמוד שלנו לא יהיה פשוט למצוא את כל התוצאות.

לכן המלצתי לאור כל זה היא לפרסם אך ורק בקבוצות "טובות" כלומר קבוצות שיש שם מעורבות אמתית והכל לזכות ביחס ישיר לקידום הפוסט והדף כולו.

בקבוצות שהן פחות ידועות כמוצלחות או כאשר רוצים לנסות את מזלנו, יהיה עדיף לא לבצע שיתוף אלא להעלות את הפוסט מחדש בקבוצה הרלוונטית.

חשוב גם לזכור ולשים לב שלכל קבוצה יש את מנהלי הקבוצה שלה וההתנהלות בקבוצה תהיה לפי ה"חוקים" שאותן המנהלים קבעו.

מבחינת הפרסום יש קבוצות שיתירו פרסום רק ביום מסוים בשבוע, או אפילו בין שעות מסוימות ואף תחת פוסט מסוים שנפתח ורק שם ניתן לפרסם.

שימו לב לכך, מכיוון שלרב "אי ציות" לחוקי הקבוצה גורם למנהלי הקבוצה להוציא את המפרסם מהקבוצה.

אז לא נותר לי אלא לאחל לכם הרבה הצלחה וחשיפות גדולות ומשמעותיות בקבוצות.

❤❤ ❤❤ ❤❤

צרו קשר לכל שאלה או אם יש נושא שהייתם רוצים שאכתוב עליו.

בברכה,

איריס מלאכי

PROMOTEUS

קישור לעמודים הפייסבוק העסקיים שלי:

 
 
 
bottom of page